Distribution och intäkter i nya medier
Under hösten skriver jag magisteruppsats i marknadsföring och får därigenom möjlighet att grotta ner mig i valfri intressant fråga. Efter att ha börjat på engelska på nolsson.com/thesis har jag nu sadlat om till svenska och landat på ämnet Distribution och intäkter i digitala medier. Tanken med en uppsatsblogg är att dels kunna dokumentera mitt arbete men framförallt handlar det om att skapa en bättre slutprodukt med hjälp av er input och feedback.
På uppsatsbloggen tar jag upp frågor som:
- Kommer dagstidningarna göra om Lowe Brindfors misstag? - Likheterna mellan betalväggar och att göra om hela sin site i flash är fler än man kan tro
- Är Google ett medieföretag? - Gång på gång återkommer Google i frågor om distribution av journalistik, vad beror det på?
Om dessa frågor intresserar dig rekommenderar jag att du lägger in Distribution och intäkter i nya medier (RSS) i din RSS-läsare!
Skriv en kommentar